Crisis

Liep onlangs langs het pand van Meddens. Er hing een briefje... Meddens is nu ECHT gesloten of iets dergelijks. Ongelofelijk, een bedrijf dat al 180 jaar bestond (hun website is overigens nog steeds online). DE winkel voor tout chique, uiteraard met predikaat Hofleverancier. Mijn winkel was het niet. Te stijf. Ben jaren geleden wel een keer de winkel in Rotterdam binnengestapt. Er hing namelijk een prachtige winterjas, een rode houtje-touwtje,  in de etalage. Had ik graaaaag willen hebben (terwijl ik dit schrijf bedenk ik ineens dat het een echte "monty" was). Maar ja, de prijs beviel me niet. Geloof iets van 500 gld of zo. Verder viel het me in Den Haag op dat meer winkels de deuren hebben moeten sluiten. De kookwinkel in Haagse bluf. Zat er ook al jaren. En ook Rivera, meubels en zo. In de passage een kadowinkel, Sorpresa. Soms wordt het ondernemers ook niet makkelijk gemaakt. In de Torenstraat sprak met een eigenaar van een winkel met kunstwerken. Hij was net een jaar open toen de gemeente met het idee kwam om van die verkeerspaaltjes te plaatsen waardoor zijn zaak nagenoeg onbereikbaar was voor klanten met een auto. Resultaat, hij wil weg maar zit wel vast aan een vijfjarig contract dus moet hij wachten op een nieuwe huurder die het wil overnemen. Triest vind ik dat. Sowieso al die posters TE HUUR.





Nog een klein staartje crisis. Dit vond ik ook zo'n triest verhaal. Een item van Eelco Bosch Rosenthal over de werkeloosheid in Amerika. Kijk het filmpje van de NOS, doorspoelen naar 14.41 daar begint het.