Colombus Reismagazine

Deze week voor het eerst een exemplaar gekocht. Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik door de aanbiedingsprijs werd getriggerd. Niks mis mee zulke mooie bladen, maar vaak toch prijzig. Natuurlijk niet in verhouding met de hoge kosten die gemaakt worden dat snap ik heel goed, maar ja... vaak wil ik ook andere bladen en dan maak je een keus. Wie weet laat ik me verleiden om oude exemplaren te kopen. Ze hebben een goede webshop.


Hun mission statement spreekt me ook wel aan:



Wat is Columbus?
Columbus is een zelfstandig en onafhankelijk reismagazine. Columbus schrijft over de mooiste en meest ongerepte plekken ter wereld, ver weg en dichtbij, en baseerts zich zoveel mogelijk op de kennis van de lokale bewoners. Elke reportage in Columbus wordt gemaakt door een Columbus-team dat speciaal voor dit doel naar de bestemming is gestuurd. Columbus zal nooit positief schrijven over een locatie of accomodatie in ruil voor geld of een gratis verblijf. Columbus maakt geen gebruik van collectieve persreizen waarbij journalisten van meerdere media een standaard programma afwerken. Columbus streeft ernaar uitsluitend duurzame locaties, activiteiten en accomodaties in het tijdschrift op te nemen. Columbus stelt het belang van de lokale bevolking voorop. Daarom is Columbus partner van Survival International. Deze non-profitorganisatie helpt wereldwijd inheemse volksstammen om hun levens te verdedigen en hun land te beschermen.