North Sea Jazz

Mijn laatste bezoek was in 2004 met Wilfried van Winden (nu: WAM ARCHITECTEN, check zijn mooie website). Dat was leuk. Volgens mij voor hem de eerste keer. Spijt dat ik tijdens het festival niet wat meer foto's (en vooral: kwalitatief goede) heb genomen. Deze is wel aardig (al zijn de namen eronder niet goed leesbaar). Destijds was NorthSeaJazz nog in Den Haag. Al ligt mijn hart in Rotterdam, blijf het eeuwig zonde vinden dat de Gemeente Den Haag dit uit handen heeft gegeven.


Welke groten heb ik zoal gezien? Miles Davis, James Brown, Stan Getz, Oscar Peterson, Lionel Hampton, Dizzy Gillespie, Alicia Keys, Youssou N'dour, George Benson, James Taylor, Jocelyn Brown, Michael Franks, Al Dimeola, Etta James, Ladysmith Black Mambazo, Candy Dulfer, Tuck and Patti, DeeDee Bridgewater, Tony Joe White... poeh, teveel om op te noemen.

Wilfried aan de borrel. Het was gezellig. Geen idee meer waarom ik een kaartje heb bemachtigd. Vrijkaartjes en niemand wou gaan?
Solomon Burke. Was ik vergeten dat hij toen ook optrad. Weet wel dat ik genoten heb van het optreden van Jamie Cullum.